Warning: Creating default object from empty value in /home3/pishga37/public_html/wp-content/plugins/accelerated-mobile-pages/includes/options/redux-core/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
خدمات بازاریابی بین المللی - pishgaman-rastak group
pishgaman-rastak group

خدمات بازاریابی بین المللی

International marketing services

       خدمات بازاریابی بین المللی

 

بازاریابی بین المللی چیست؟

بازاریابی بین الملل یا به زبان لاتین International Marketing، علم بهره گیری از اصول بازاریابی است. بازاریابی بین‌ المللی عبارت است از عملیات تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان در سایر کشورها، به منظور کسب سود. بازاریابی بین‌ الملل همچنین شامل عملیات تولید و فروش کالا و خدمات در بیش از یک کشور است.

 

بازاریابی بین المللی ، انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی در بیشتر از یک کشور می باشد. البته در اکثر اوقات به بازاریابی بین الملل، بازاریابی جهانی یا به زبان لاتین Global Marketing هم گفته می شود، به این مفهوم است در بازاریابی بین الملل که تلفیق بازاریابی با خواسته های مشتری بین المللی برنامه ریزی می شود و بر اساس نیازهای مردم کشورهای گوناگون طراحی می شود.

 

اهمیت بازاریابی بین‌المللی

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی‌کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده‌ای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می‌شوند. کشورها از طریق مبادلات بین‌المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می‌کنند.

آن ها از طریق واردات، کالاهایی را که قادر به تولید آن ها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات ، کالاهای تولیدی مازاد برمصرف خود را به کشورهای دیگر می‌فرستند. گرچه یک کشور ممکن است از عوامل تولید مختلفی برخوردار باشد و بتواند انواع کالا را تولید کند، اما قادر به تولید آن ها با قیمت مساوی نخواهد بود. علت اولیه مبادلات بین‌المللی، در ظاهر اختلاف قیمت کالا و خدمات کشورهاست.

 

 

اهداف اصلی بازاریابی بین المللی

  • برای تقویت تجارت آزاد در سطح جهانی و تلاش برای جمع کردن همه کشورها به منظور تجارت
  • برای افزایش جهانی سازی با ادغام اقتصاد کشورهای مختلف
  • دستیابی به صلح جهانی با ایجاد روابط تجاری میان ملل مختلف
  • برای ارتقاء تبادل اجتماعی و فرهنگی در بین ملل
  • برای کمک به کشورهای در حال توسعه در رشد اقتصادی و صنعتی خود با دعوت از آن ها به بازار بین المللی و در نتیجه از بین بردن شکاف بین کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه
  • برای اطمینان از مدیریت پایدار منابع در سطح جهان
  • برای صادرات و واردات کالا در سطح جهان و توزیع سود بین همه کشورهای شرکت کننده
  • برای حفظ تجارت آزاد و منصفانه

 

 

بازاریابی بین المللی با هدف دستیابی به تمام اهداف و ایجاد ارتباط بین کشورهایی در تجارت جهانی مشارکت می کنند. لازم به ذکر است ایجاد مشاغل در کشورها، محدودیت ها و خواسته های محدودی دارد، اما وقتی بازاریابی در سطح بین المللی انجام می شود، باید هر دقیقه جزئیات و پیچیدگی های موجود در آن را در نظر بگیرید. در چنین مواردی، با گسترش بازار، تقاضارشد می یابد، ترجیحات تغییر می کنند و شرکت مجبور است از قوانین و مقررات دو یا چند کشور پیروی کند.

ماهیت بازاریابی بین المللی به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که مهم ترین عامل، به سیاست های تعیین شده توسط کشورهای مختلف که در بازاریابی بین المللی فعال هستند بستگی دارد و تنظیم می شود. هدف بازاریابی بین المللی این است که از واردات و صادرات متعادل به کلیه کشورها بزرگ یا کوچک، ثروتمند یا فقیر، توسعه یافته یا در حال توسعه اطمینان حاصل کند.

مدیریت بازار بین المللی دشوار است و نیاز به تحقیقات دقیق در مورد بازار دارد. این یک فرایند از پیش تعریف شده است که به سمت طراحی و ارائه محصولات بر اساس خواسته های مشتریان خارج از کشور هدایت می شود. مدیریت صحیح به شرکت کمک می کند تا به اهداف خود برسد.

 

 

بازاریابی در سطح بین المللی نیاز به فعالیت گسترده در همه ی زمینه ها مثل حمل و نقل، انبارداری و… دارد. شرکت هایی که در این زمینه قدم بر می دارند باید توانایی و قدرت کنترل شرایط و فعالیت خود را داشته باشند.

  • برتری شرکت‌های چند ملیتی درکشورهای توسعه‌ یافته

بازاریابی بین‌المللی به شدت تحت سلطه شرکت‌های چند ملیتی است. این سازمان‌ها تمام فعالیت های لازم در زمینه کسب ‌و کار کارآمد را در تمام فعالیت‌های تجاری خود اعمال می‌کنند. این شرکت ها دارای موقعیت ثابتی هستند و با رویکرد جهانی خود، خودشان را در عرصه بازاریابی بین‌المللی ارتقا می دهند.

 

بازاریابی بین المللی بسیار حساس و انعطاف پذیر است. تقاضا برای محصول در بازار بسیار تحت تأثیر عوامل سیاسی و اقتصادی است. این عوامل می توانند تقاضا برای یک محصول را افزایش یا کاهش دهند. در حقیقت، استفاده از فناوری پیشرفته توسط یک رقیب یا راه اندازی محصول جدید توسط یک رقیب دیگر ممکن است بر فروش محصول یک شرکت خاص در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

 

بازارهای بین المللی تحت سلطه کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا ، ژاپن و آلمان می باشند زیرا از فناوری بسیار پیشرفته ای در تولید، بازاریابی، تبلیغات و ایجاد نام تجاری استفاده می کنند. آن‌ها کیفیت قابل تحسینی از محصولات را با قیمت معقول فراهم می‌کنند.

در حال حاضر، محصولات ژاپنی در بازارهای سراسر دنیا وجود دارند. ژاپنی ها فقط به دلیل استفاده مؤثر از فناوری پیشرفته رایانه ای توانسته اند به راحتی جایگاه ویژه ای در بازاریابی بین المللی برای خود ایجاد کنند.

  • نیاز به موسسات تخصصی

بازاریابی در سطح جهانی بسیار مستعد ریسک ها و خطراتی است که بسیار پیچیده و کم رنگ است. برای دستیابی به بخش های مختلف بازاریابی بین المللی ، تخصص و شایستگی لازم است.

  • نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت

بازاریابی بین المللی خواستار برنامه ریزی بلند مدت است. شیوه های بازاریابی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی قراردارد.

  • مصرف طولانی و زمان

فعالیت های موجود در بازاریابی بین المللی بسیار وقت گیر و پیچیده است. علت اصلی این مشکلات قوانین و سیاست های محلی حاکم بر کشورهای مختلف می باشد و همچنین به دلیل استفاده از ارزهای مختلفی که درکشورهای مختلف استفاده می شود، یک بازه زمانی طول می کشد تا محصولات یک کشور در بازار کشور دیگر جایی برای خود باز کند. این عوامل همه در پیشرفت یک کسب وکار در بازاریابی بین المللی تاثیر دارد.

روند فعلی جهانی شدن، شرکت ها را به مرزهای ملی خود محدود نمی کند و آن ها را برای بازاریابی در یک سکوی بالاتر، یعنی بازار بین المللی دعوت می کند. هر ملتی برای تجارت با ملت های دیگر آزاد است.

بازارهای جدید نشانه های از رشد را نشان می دهند و نشانه هایی از پیشرفت در اقتصادهایی مانند چین، اندونزی، هند، کره، مکزیک، شیلی، برزیل، آرژانتین وجود دارد که این کشورها را در زمینه تجارت بین الملل از دیگر کشورها متمایز کرده است.

ساده ترین راه برای بهرمندی از مواهب بازاریابی بین المللی بدون داشتن هزینه های سرسام آور ، از دست دادن زمان و پذیرفتن ریسک ،  مشاوره و خرید خدمات بازاریابی از تیم حرفه ای و مجرب و با تجربه هلدینگ پیشگامان رستاک با بهرمندی از شبکه دفاتر و نمایندگیهای بین المللی در آسیا و اروپا میباشد.

 

دپارتمان مشاوره و خدمات هلدینگ پیشگامان رستاک به بهرگیری از کارشناسان مجرب و همینطور مشورت اساتید برتر دانشگاههای ایران و اروپا خدمات جامع و حرفه ای بازار یابی ، بازار سنجی و تحلیل بازار را ارائه میدهد، فلذا از همین لحظه میتوانید با یک تماس از خدمات تخصصی و مشاوره های حرفه ای ما در راستای توسعه بازار و فروش بهرمند شوید!

 

The easiest way to enjoy the benefits of international marketing without incurring staggering costs, wasting time and accepting risk, consulting and purchasing marketing services from a professional and experienced team of Rastak Pioneers Holding with the benefit of a network of offices and agencies between Is international in Asia and Europe

Rastak Pishgaman Holding Consulting and Services Department provides comprehensive and professional marketing, marketing and market analysis services by using experienced experts as well as consulting top professors of Iranian and European universities, so from now on you can contact specialized services Benefit from our professional advice for market development and sales!

 

 

با ما در ارتباط باشید

۹۸۲۴۳۳۷۹۵۰۸۹+

۹۸۹۲۱۳۳۸۴۷۳۹+

marketing-services@pishgaman-rastak.ir

پیشگامان رستاک

مشاور امین شما