ارائه خدمات حرفه ای بسته بندی کالای صادراتی با آخرین متدهای های روز دنیا
بسته بندی کالا بخش مهمی است که در زمینه بازاریابی و فروش بیشتر کالا بسیار تاثیر گذار است. اهمیت این موضوع هنگامی که بحث صادرات کالا به میان می آید دوچندان می شود. به این ترتیب بسته بندی صادراتی بخش مهمی از صادرات کالا را به خود اختصاص می دهد.
برای اینکه بتوانید در صادرات کالا موفق باشید لازم است ارزیابی دقیقی از بازار هدف داشته باشید. این امر در بسته بندی کالای صادراتی نیز بسیار اهمیت دارد. نوع بسته بندی صادراتی باید با توجه به قدرت خرید مردم، فرهنگ و سلیقه مردم آن انتخاب شود. برای اینکه بتوانید در بازارهدف حضور پر رنگی داشته باشید باید بسته بندی کالای خود را متناسب با سلیقه مردم، زیبا و شکیل انتخاب کنید.
امروزه بسته بندی کالا تلفیقی از علم و تکنولوژی و همچنین هنر و خلاقیت برای نگهداری بهتر کالا در انبار، هنگام توزیع و حمل و نقل برای ارسال و صادرات است. بکارگیری علم و هنر در بسته بندی صادراتی باید بگونه ای باشد که علاوه بر تامین نیاز های بسته بندی کالا در داخل بتواند جوابگوی برخی نیاز های صادرات کالا از قبیل تامین امنیت و سلامت کالا در انواع مسیر های حمل و نقل کالا باشد.
هدف از بسته بندی صادراتی کالا به شرح زیر است
۱) حفاظت فیزیکی کالا ؛ حفاظت ازکالای داخل بسته در برابر فشار، دما و تکان های شدید و …
۲) حفاظت مانع ؛ حفاظت در برابر ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و غبار و غیره.
۳) ایمنی حمل و نقل ؛ علاوه بر حفاظت کالای داخل بسته بندی متریالی که برای در بسته بندی استفاده می شود باید بگونه ای باشد که مانع از آسیب دیدن هنگام حمل و نقل شود.
۴) انتقال اطلاعات ؛ اطلاعات کلی در ارتباط با نحوه مصرف، شیوه نگهداری ، مدت اعتبار مصرف و حمل و نقل کالا.
۵) حفاظت ازسرقت؛ انتخاب نوع بسته بندی به گونه ای باشد که باز کردن آن براحتی انجام نشود و همچنین در صورت باز کردن آن نتوان به شیوه اول آن را بسته بندی کرد در جلوگیری از سرقت بسیار مفید است.
۷) بازاریابی؛ نوع بسته بندی می تواند عاملی برای تشویق خرید کالا و بازاریابی بهتر آن باشد.
انتخاب بسته بندی صادراتی مناسب
به طور کلی برای انتخاب نوع بسته بندی کالا باید دو عامل مهم یعنی ویژگی های فیزیکی محصول و ویژگی های بصری محصول را در نظر داشت. توجه به عامل فیزیکی برای حفاظت از محصول و تامین امنیت آن اهمیت دارد تا بنواند از خسارت فیزیکی در هر شرایطی جلوگیری کند.
اما عامل بصری که در گرافیک بسته بندی نمود پیدا می کند نقش تعیین کننده ای در نحوه ارتباط با مشتریان و ایجاد جاذبه بصری برای خرید محصول دارد.
ویژگی بصری بسته بندی صادراتی
گرافیک بسته بندی صادراتی باید به گونه ای طراحی شود که در نگاه اول بتواند محصول را به خریدار معرفی کند .یک طراحی نوآورانه ، جذاب و آگاهانه گرافیکی در بسته بندی صادراتی، علاوه بر اطلاع رسانی جنبه تبلیغاتی و بازاریابی برای کالا را دارد و در صورتی که منحصر به فرد باشد می تواند حتی خریدارانی که را با محصول آشنایی ندارند را ترغیب به خرید کرده و آن ها را وادار کند که برای یک بار کالا را امتحان کنند.
ویژگی فیزیکی بسته بندی صادراتی
مهم ترین هدفی که ویژگی فیزیکی بسته بندی صادراتی آن را دنبال می کند حفاظت از کالاست. در عین حال باید بگونه ای طراحی شود که برای متقاضیان محصول جذاب نیز باشد. نوع بسته بندی محصول باید از کالا در برابر تمامی خطراتی که در حمل و نقل و ارسال کالا ، انبار کردن آن و شرایط آب و هوایی محافظت کند.
عوامل مهمی که در بسته بندی کالای صادراتی باید به آن توجه داشت شامل موارد زیر است :
- با دوام و مستحکم و در برابر تغییرات زیاد عوامل جوی و بروز عوامل فیزیکی و شیمیایی بیشتر، محکم تر و بادوام تر طراحی شود.
- با بحث های زیست محیطی بازار یابی هدف مطابقت داشته باشد
- با قوانین مورد درخواست بازار هدف مطابقت داشته باشد
- برآورد میزان فروش با در نظر گرفتن مدت زمانی که کالا در قفسه فروشگاهها باقی میماند
- در نظر گرفتن شرایط توزیع کالا در بازار
- ملاحظات مالی در انتخاب نوع بسته بندی بگونه ای در نر گرفته شود که علاوه بر کارایی و جذابیت صرفه اقتصادی داشته باشد.
- در نظر گرفتن هویت ایرانی در بسته بندی
- استفاده از زبان های خارجی در بسته بندی
- نشان استاندارد های داخلی و بین المللی که بتواند ضامنی برای کیفیت خوب محصول ارائه شده باشد.
- برخورداری از کاتالوگ و راهنما برای اطلاع رسانی در مورد نحوه استفاده از محصول و شیوه نگهداری آن.
- چاپ راههای تماس روی بسته بندی،تلفن تماس،ایمیل،آدرس وب سایت،آدرس شرکت را بصورت واضح بر روی بسته بندی ها و کاتالوگ محصولات خود چاپ کنید تا در صورت نیاز از شما اثری باقی بماند.
بسته بندی کارتنی در صادرات میوه و سبزیجات
کارتن ها را می توان برای بسته بندی میوه، سبزیجات و انواع مختلف محصولات کشاورزی به کار برد. برای اینکه از بسته بندی کارتنی برای صادرات میوه و سبزیجات استفاده کرد لازم است برخی استاندارد ها برای نگهداری بهتر میوه در داخل کارتن را رعایت کرد از جمله :
- تهویه مناسب برای گردش هوا
- انتخاب ابعاد استانداردی که باید برای گنجایش میوه در نظر گرفته شود
- قرارگرفتن دستگیره مناسب برای حمل بسته بندی
- قابلیت چاپ طرح گرافیکی و نمایش برند و اطلاعات میوه صادراتی
هلدینگ پیشگامان رستاک با قعالیت در بازارهای بین المللی بخصوص در حوزه مواد غذایی به علم و متدهای روز بسته بندی در دنیا تسلط کامل دارد و برای برطرف کردن نیازهای خود و زنجیره تامین کالای صادراتی و در جهت از بین بردن خلا خدمات دهنده تخصصی بسته بندی در کشور اقدام به ایجاد کلینیک بسته بندی تحت مجموعه کانون تبلیغات پیشگامان رستاک (از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ پیشگامان رستاک ) نموده است که در این سالها به توفیقات روز آفزون نائل آمده و توانسته تاثیر مفید و غیر قابل انکاری در امر صادرات کالای تمام شده و با کیفیت صادراتی کشور داشته باشد،
فلذا این مجموعه علمی و کار کرد گرا آمادگی ارائه خدمات تخصصی در این حوزه را به شما عزیزان برای پیشبرد فروش و ایجاد کسب و کار بین المللی دارد.
با ما در ارتباط باشید:
۹۸۲۴۳۳۷۹۵۰۸۹+
۹۸۹۳۰۳۸۶۳۱۴۷+
پیشگامان رستاک
مشاور امین شما